Setulus Setia Seindah Nama PDF/EPUB Ñ Setulus Setia


Setulus Setia Seindah Nama ❮Reading❯ ➷ Setulus Setia Seindah Nama ➯ Author Siti Hazneza Abdul Hamid – Natus-physiotherapy.co.uk Betapa Rasulullah saw setia pada Khadijah tiada seorang pun yang mampu mencapai takhta at Thirah dalam hati baginda saw Tidak juga Aisyah isteri yang dicintainya Rasulullah saw setia kepada semua iste Betapa Rasulullah saw setia pada Khadijah tiada seorang pun yang mampu mencapai takhta at Thirah dalam hati baginda saw Tidak juga Aisyah isteri yang dicintainya Rasulullah saw setia kepada semua isteri baginda mengasihi setiap seorang dengan nilai masing masing.

  • Paperback
  • 332 pages
  • Setulus Setia Seindah Nama
  • Siti Hazneza Abdul Hamid
  • Malay
  • 13 January 2016

About the Author: Siti Hazneza Abdul Hamid

Siti Hazneza Abdul Hamid berasal dari Pulau Pinang Beliau adalah graduan dari Universiti Sains Malaysia USM dalam bidang Teknologi Bio Sumber Dalam bidang penulisan beliau telah menghasilkan beberapa buah cerpen novel dan puisi Cerpen beliau yang pertama berjudul Datang Bawa Cencaluk Balik Bawa Pujangga telah diterbitkan dalam Dewan Siswa pada Oktober Dalam bidang penulisan puisi pula.



7 thoughts on “Setulus Setia Seindah Nama

  1. Rinn Ramli Rinn Ramli says:

    Setulus Setia Seindah Nama Penulis Siti Hazneza Abdul HamidTerbitan Pustaka Yamien Sdn bhdRM1990332 mukasuratSemasa saya membaca novel ni adik tegur tengok macam buku motivasi haha well never judge a book by it's cover Masa tengok buku ni kali pertama nampak saja nama penulisnya saya tak berfikir 2 kali utk memiliki novel ni Siti Hazneza Abdul Hamed Nama tu sudah cukup kuat di mata saya Bagi saya sentuhannya karyanya cukup berkesan dan ada identiti tersendiri Ciri2 Islamiyah sentiasa dikekalkan dalam kisah2nya dan sngat menarikSetulus Setia Seindah Nama tidaklah setebal mana Perjalanan pergi dan balik ke Klang dgn menaiki tren dan komuter dari putrajaya sudah mencukupi untuk saya menghabiskan novel ini Kisah ini tentang pencarian cinta Bushra sudah ada gadis idaman dalam genggaman namun pertemuan pertama dgn Nazneen yg 5 tahun lebih tua darinya mengujudkan tempat kedua dalam hatinya Agensi mencari jodoh milik Bushra menjadikan Bushra menyamar di Pusat Bimbingan milik Nazneen utk melihat sendiri gadis yang masih menyendiri ini Bushra seperti ada sifat tamak Walaupun sudah ada Zasha dia masih berhajat pada Nazneen walaupun jelas sekali ciri2 Paksunya Alif amat menepati kehendak Nazneen dan ciri2 Nazneen amat menepati kehendak Alif Alif sangat berbeza dari Bushra Walaupun dia mempunyai 2 pilihan yg sangat dekat di hatinya dia bertindak memilih yang terbaik untuknya melalui istikharah Setianya pada Ika tidak berbelah bagi sehingga bila Rafiah menyebut tentang kewujudan Rafiah kedua nama Nazneen langsung tidak terlintas di benaknya Alif dan Nazneen sudah ada titik pertemuan sebelum Bushra Bushra dpt melihat agungnya cinta Nazneen buat Alif Alif tercabar dgn kehadiran Kazim yang pernah ditolak lamarannya oleh Nazneen Kazim kembali sbg lelaki yang mempunyai pegangan yang Nazneen cari cariPenggunaan bhs arab dan terjemahan dalam novel ini sedikit memperlahankan bacaan tapi tidak mengganggu penghayatan cerita Singkapan sirah Rasulullah yang diselitkan dalam novel ini disampaikan dgn sangat berkesan Ada ker buku Sirah Islam yang ditulis oleh Siti hazneza? kalau ada saya nak bacasure fine whateverrinnSinopsis belakang bukuBetapa Rasulullah saw setia pada Khadijah tiada seorang pun yang mampu mencapai takhta at Tahirah dalam hati baginda saw Tidak juga Aisyah isteri yang dicintainya Rasulullah saw setia kepada semua isteri baginda mengasihi setiap seorg dgn nilai masing masing Lazimnya perempuan yg jahat adalah utk lelaki yg jahat; dan sebaliknya perempuan yang baik utk lelaki yg baik dan lelaki yang baik utk perempuan yang baik Mereka yg baik itu adalah bersih dari tuduhan buruk yg dikatakan oleh org yg jahat; mereka ang baik itu akan beroleh keampunan dari Allah dn pengurniaan yg muliaSurah an Nur 2426Hendaklah disegerakan kalau datang 3 perkara; pertama segeralah bersembahang bila masuk waktunya Kedua segerakanlah pertemukan mayat dgn tanah kebumikan Ketiga segeralah berkahwin bagi perempuan bersendirian yg bertemu lelaki yg layak menjadi jodohnyaMahfum hadisDua petikan di atas dijadikan asas bagi konsep perkahwinan dalam penulisan novel ini Selain itu perkahwinan Rasulullah saw dgn Sayidaina Khadijah bt Khuwailid Sayidatina Aisyah bt Abu Bakar As Siddi wajar dijadikan contoh ikutan Muslimin dan Muslimat Penulis juga menekankan yg konsep perkahwinan dlm Islam mampu mencegah kemungkaran di kalangan umat IslamDr Fatimah bt BusuBekas PensyarahKursus Penulisan Kreatif USMSebuah Karya kreatif kritis buat generasi pembaca yang bersedia utk belajar mengajar dan diajarIzwan Suhadak IshakExco Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam MalaysiaPenyair muda daripada buku Katahati terbitan Suria PublicationPenulis Travelog Relawan Misi Kemanusiaan ke Asia Tenggara dan Asia Selatan

  2. Wan Amalyn Wan Amalyn says:

    Konsep perkahwinan bertunjangkan surah hadis dijadikan teras dalam novel ini Di samping itu perkahwinan junjungan besar Rasulullah saw dengan isteri isterinya wajar dijadikan contoh ikutan muslimin muslimatSebagaimana karya terbaru Siti Hazneza bersama penerbit Pustaka Yamien ini berkisar tentang perkara 'jodoh' yang menjadi titik permulaan Jodoh yang cuba diatur oleh Hakeem untuk kakaknya Nazneen melalui agensi mencari jodoh yang diterajui oleh Bushra Walau bagaimanapun bukan mudah untuk mengatur jodoh tanpa pengetahuan Nazneen melainkan harus dijalankan misi Misi yang memaksa Bushra 'merisik' Nazneen dengan mendampingi gadis tersebut Melalui Pusat Bimbingan Nazneen Bushra mendekati Nazneen Namun bukan mudah untuk memahami seorang Nazneen Seorang gadis cantik umpama bidadari yang ceria tegas terbuka namun terserlah kelembutan seorang gadis Jua disebalik semua sifat sifat itu wujud Nazneen yang berprinsip dan pentingkan kesempurnaan dalam hidup termasuklah dalam soal jodoh Namun dia juga wanita yang punya hati dan perasaan Namun dalam hati dia ada perasaan yang terbuku perasaan yang belum dapat dipecahkan perasaan yang dia simpan hanya untuk seseorang kerana baginya cinta untuk dirasa bukan untuk dijaja Siapa yang ditunggu Nazneen? Saya tidak tahu bagaimana untuk menggambarkan hati dan perasaan saya tatkala saya usai membaca naskah ini Seperti bicara Nawwir lewat sms dia terpaku menilai diri sendiri begitulah juga dengan diri sayaBagi anak anak muda yang ingin bercinta sedang hangat bercinta saya sarankan anda membaca karya ini kerana ia sesuatu yang sangat berguna untuk anda sebagai panduanBuat Siti Hazneza banyak yang saya pelajari dalam naskhah ini dan JAZAKALLAH untuk anda

  3. MamaErra MamaErra says:

    Rasulullah itu udwatun hasanah model terbaik Maka sistem setia bagindalah yang paling baik Betapa setia pada Khadijah tidak ada mana mana isteri baginda yang mampu mencapai tahta Khadijah dalam hati Rasulullah Tidak juga Aisyah isteri Rasulullah yang dicintai oleh baginda Rasulullah setia pada semua isteri baginda mengasihi setiap seorang dengan nilai masing masing Nazneen Ilyasa' nama yang sungguh indah didengar Ketika membaca novel ini aku dapat membayangkan bagaimana cantiknya dia dan juga peradabannya Dia setia pada cinta pertama Syarat syarat yang ditetapkannya dalam menerima seorang lelaki sebagai suami secara tidak lansung kelihatan seperti dia menanti cinta Alif akan datang untuk kali kedua Alif yang setia kepada Rafiah seperti setianya Rasulullah kepada Siti Khadijah Bagaimana terjadinya pertemuan antara Alif dan Nazneen? Atas permintaan Hakeem Bushra iaitu pemilik Agensi Jodoh cuba untuk mengenali Nazneen dan dan keluarganya dan dalam diam kasihnya pada gadis itu mula bercambah Bagaimna pula kesudahan perhubungan Bushra dengan Zasha dan dapatkah keluarga Bushra menerima kekasihnya itu? Sejak kebelakangan ini aku tertarik untuk membaca novel novel karya Siti Hazneza dan ini mungkin kerana unsur unsur keIslaman yang diterapkan di dalam penulisannya itu Jalan cerita yang dipaparkan juga agak berbeza dari biasa ps saiz novelnya yang agak berbeza dari biasa yang membuatkan aku rasa payah sedikit untuk membariskan novel ini bersama koleksi novel yang ada di rak buku di rumahku

  4. Aisyah Safiee Aisyah Safiee says:

    Sekali pandang nampak seperti biasa biasaNamun isinya mampu melekat kemas di ingatanSeperti mana saya membacanya kira kira 7 tahun yang dulu Kini saya kembali menghayati halaman demi halaman buku ini yang menghantar saya kembali kepada sebuah kisah kesetiaan seorang wanita terhadap terhadap seorang temanKekuatan novel ini pada kandungan pengajaran serta pengolahan oleh penulis yang sarat dengan ilmu pengetahuan disamping bahasa yang bersahaja oleh watak wataknya

  5. Dzafirah Zain Dzafirah Zain says:

    tak mengecewakannovel pertama selepas memburu Hlovate writer

  6. Liebe Schatz Liebe Schatz says:

    Sebuah buku yg menarik Banyak ilmu yg boleh diperolehi Gaya penulisan yg menarik Lain dari biasaCuma jalan cerita agak mendatar Dan boleh dijangka apa kesudahannya

  7. Syafawani Jamil Syafawani Jamil says:

    it's a nice novel that potrays good examples

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *